
Manada vahdaniyet olmalı, Şekilde ise görecelik ve ihtilaf olabilmelidir. Eğer MANA doğru anlaşılırsa bu mana kendisinin ŞEKLİ ifası noktasında muhatablarına geniş alternatifler sunar. Eğer mana da anlaşırsak senin bunu ŞEKLİ olarak ifa etmen benimkinden farklı olabilir. Eğer ben seni bu halinde küçümser ya da aşağılarsam yaptığım işe İSRAF ünvanıma ise EL MUSRİFİYN denilir.
MUHAMEDÜN RESULULLAH denmediği sürece ya da denilmesine rağmen gereği yapılmadığı sürece kişiler TEDEBBÜR yapamaz yani MANAya inemez. Muhammede uyulan mekanlarda ASR-I SAADET yaşanılabilir. Fedakarlığın oldugu her yerde Muhammed vardır. Bu fedakarlıktan kaçman Muhammedten kaçmanken, fedakarlığa adım atman, onu yapmanda Muhammedi bulmandır.
MUHAMMEDİN DÜŞMANI BENCİLLİK DUYGUSUDUR.
MANA`yı doğru öğren ve öğret. Sonra İNSANları ŞEKLİ kısmında serbest bırak. MANADA VAHDANİYYET olsun, ŞEKİLDE GÖRECELKİK ve FARKLILIK olabilir.
Kitab, hayattır. Kur`an ise hayatın doğruları.
Uludağ Üniversitesi'de okudu
Teknolog Bilgisayar'da çalışıyor
0 yorum:
Yorum Gönder