Son Yazılar

13 Ağustos 2016 Cumartesi

MİRAÇ ve MİRACA ÇIKMA



Kuran ilmi bir Hissiyat ilmidir.
Kitab içindeki her bir deyim, KURAN İLMİ adı altında AYRICA bir mana daha içerir ki işte bu mana bizim insan olarak bir nevi hissiyatlarımızı tarif eder ve böylece bu deyim işte içerdiği bu ARTI MANA ile EVRENSEL hale gelir.
İşte bu deyimlerden biri de kitapta toplam 9 yerde (70/3-4, 32/5, 34/2, 57/4, 15/14, 24/61, 48/17, 43/33) geçen Mİ'RAC deyimidir.
Bu deyim MEALLERDE ''yükselme'' bazı yerlerde özellikle 24/61-48/17 ikilisinde ''TOPAL'' olarak manalandırılmıştır.

Bir insanın yaşadığı hayatta kendisini bulunduğu ortam ya da geçtiği yere göre farklı manalarla ya da kimliklerle tanıtması nasıl ki hakkında yasal işlem yapılabilecek bir sahtekarlık olarak anlaşılıyorsa, benzer şekilde sözüm ona Kuranı anlaması ya da daha anlaşılır hale getirmesi için aynı deyime geçtiği yere göre birbiriyle alakası bile olmayan başka başka manalar vermesi KURAN İLMİ adına hakkında yine yasal işlem uygulanması gereken bir SAHTEKARLIKtır. Bu tür yasal işlemi bu platformda bu kişiye Rabbilalemiyn uygular. Bunun uygulanmışlığının en büyük göstergesi de bu kişinin KURANI ANLAYAMAMASI şeklinde olur.

Meal yazanların ya da MEAL ile KURANI bir tutanların kronik hastalığı, aynı deyime geçtikleri yere göre farklı farklı manalar vermesi ve bunu da ARAPÇA`nın zenginliğine bağlamasıdır. Böyle olunca Kitapta bir yerde ''AYŞE'' manasını verdikleri deyim bir başka yerde FATMA`ya bir başka yerde HATİCE`ye dönüşür. Ondan sonra da KURAN APAÇIKTIR, ONU HERKES ANLAYABİLİR diyerek kendi hezeyanlarını insanlara MEAL olarak sunup bundan da para, makam, mevki, itibar kazanma gayreti içine girerler.
Oysa ki Rabbilalemiyn 6/115`i indirerek buna, MANA KARGAŞASINA bir "Çözüm ve Standart" uygulama getirir.
Buna göre;
Bir deyime hangi mana verilmişse bu manayı bu deyimin Kitapta geçtiği tüm yerler ya TASTİK etmeli ya da AYNEN tastik etmelidir.
6/115`in doğru anlaşılmaması ve ayetlere de uygulanamaması, ayetlerin DUBURlandırılmasını engelleyerek kişinin bu ayetler içindeki Kuran İlmini görmesini ve anlamasını İMKANSIZ hale getirir

MEARİC ya da MİRAC hissiyatımız ve bu hissiyatımızın bizi YÜKSELTMESİ, bizim olumlu hissiyatlarımızdandır.
Eğer bir insan, karşısındakinin iyiliği için onun KÖTÜ olarak algılayacağını bildiği DOĞRU bir eylem ya da söylemi bu kişiye yaptığında, onun bu DOĞRU eylemi ya da söylemi onu MİRAC`a yükseltir.

Hayattan örneklemer;
1) Çocuğunuz hastalandı, ACİLE götürdünüz. Doktor, kalçasından iğne yapacak. Ama çocuk korkusundan öğle bir ağlıyor ki, sanki kendisini öldüreceklermiş gibi tepki gösteriyor. İşte bu durumda Doktor işini yapmalı ve ağlamalarından duygusal olarak etkilense bile çocuğun iyiliği için o iğneyi yapmalıdır. Bu eylemi Rabbilalemiyn katında o doktoru MİRAC`a yükseltir.
2) Bir kız sizi çok seviyor, sizin için deli oluyor ama siz onu sevmiyorsunuz. Bunu da karşı tarafa KIRILACAĞINI, ÜZÜLECEĞİNİ bildiğiniz halde eğer dürüst olur ve beyan ederseniz karşı tarafa boşuna umut vermemiş olursunuz. Bu cesareti göstermek zorundasınız. Eğer bunu yaparsanız Rabbilalemiyn`de sizi MİRAC`a yükseltir.
3) Bir siyasi parti liderini çok seviyorsunuz. Ama kabul edilemeyecek yanlışları da var. Buna istinaden bu parti liderine bu yanlışlarını düzeltmemesi durumunda "Oy vermeyeceğinizi" söyleme cesaretinizi gösterirseniz, Rabbilalemiyn`de sizi MİRAC`a yükseltir.

Miraca yükseltilmiş kişi bu işlemden elbetteki hayatında da bu olumlu eylem ve söyleminin menfaatlerini de görecektir.
O da zorda kaldığı herhangi bir durumda kendisine Rabbilalemiyn`e ait olan MİNALLAHİ hissiyatının yardımına yetiştirilmesi olacaktır.
Çünkü MİRACLAR`ın sahibi 70/3`e göre MİNALLAHİ`dir.

Rabbimiz cümlemize MİRACI ve MİRACA Çıkmayı NASİP ETSİN.

HALİL SERGİN

Kitab, hayattır. Kur`an ise hayatın doğruları.


Uludağ Üniversitesi'de okudu
Teknolog Bilgisayar'da çalışıyor


  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Item Reviewed: MİRAÇ ve MİRACA ÇIKMA Description: Rating: 5 Reviewed By: Kuran Çalışmaları
Yukarı Git